Деятельность
Праздник для настоящих мужчин "По морям, по волнам"
17.02.2023Приглашаем на новогодние праздники
20.12.2022Годовые задачи на 2023-2024 учебный год
01.09.2023ГОДОВЫЕ ЗАДАЧИ НА 2023 – 2024 УЧЕБНЫЙ ГОД
- Формировать гражданственность и патриотизм у детей дошкольного возраста в процессе активизации познавательного интереса к культуре и истории родного края.
- Развивать интеллектуальные способности детей дошкольного возраста при овладении элементарными математическими представлениями посредством использования игровых методов и приемов.
Проблема: повышение качества образования, формирование гражданственности и патриотизма, развитие интеллектуальных способностей, формирование элементарных математических представлений, владение игровыми методами и приемами, пополнение игровых центров детской деятельности в соответствии с перечнем средств обучения и воспитания детей дошкольного возраста
Цель: создание условий для непрерывного совершенствования профессионального мастерства педагогических работников по реализации компетентностного и деятельностного подходов в повышении качества образовательного процесса: формирования гражданственности и патриотизма, знания культуры и истории родного края; развития интеллектуальных способностей при овладении элементарными математическими представлениями, профессиональной ориентации педагогов.
Образовательные услуги на платной основе: Хореография
Руководитель - Гусёнок Светлана Анатольевна
График работы: понедельник, среда
Кансультацыя для бацькоў "Мама, тата, давайце гуляць і размаўляць па-беларуску!"
Дашкольнае дзяцінства- залатая пара ў жыцці кожнага чалавека, а разам з тым вялікі і адказны перыяд інтэлектуальнага развіцця асобы. Гэта самы спрыяльны час выяўлення и развіцця дзіцяці, калі можна далучаць да роднай мовы.
Прапануем бацькам некалькі парад паступовага знаёмства дзяцей дашкольнага ўзросту з роднай мовай.
З чаго пачаць? Пачніце з калыханак, чытання кніжак-малютак, прывітання на роднай мове. Затым звярніцеся да збораў ў садок у гульневай форме. “А давай апранацца па-беларуску!” – прапануйце малышу. І называйце яго адзенне: шкарпэткі, насоўка, кішэнька, каўнерык, гузікі, боцікі і г.д. Праз некалькі дзён ваша дзіця без памылак будзе знаходзіць адпаведную рэч, а потым і само назаве яе па-беларуску.
На кухні хай маці пазаве дачушку гатаваць ежу па-беларуску. Назвы садавіны, гародніны, электрапрыбораў дзеці запомняць хутка і з задавальненнем будуць ужываць іх у размове з іншымі людзьмі. Тым часам тата, займаючыся рамонтам кватэры, разам з сынам разбіраюцца, якія патрэбны цвікі, гаечныя ключы, дошкі, шпалеры і іншае.
Ідучы па вуліцы з малым, раскажыце яму аб памятніках архітэктуры нашага гораду, назавіце па-беларуску назвы крамаў, транспарту, дрэў у парку, хатніх і дзікіх жывёл. Не трэба навязваць малышу размову, калі ён змарыўся, хоча адпачыць або пагуляць. Рухайцеся паступова, але ўпарта і тады, калі ваша дзіця пойдзе у школу, вы убычыце, што нездарма бавілі з ім час, далучаючы яго да роднай мовы.
Лічыце, гэта займае шмат часу, ці патрабуе дадатковых ведаў? Не? Тады, не адкладаючы, бярэмся за работу і добрых вам з дзіцем гульняў па-беларуску.
Вывучаем родную мову
Адным з галоўных дасягненняў у перыяд дашкольнага дзяцінства з’яўляецца авалоданне мовай. Першыя маўленчыя навыкі дзіця атрымлівае ў сям’і. Грамадскае дашкольнае выхаванне, з’яўляючыся першым звяном агульнай адукацыйнай сістэмы, закладвае асновы моўнай культуры асобы.
Мова — гэта не толькі сродак сацыяльнага ўзаемадзеяння, намінацыі рэчаіснасці, прылада інтэлектуальнай дзейнасці, рэфлексіі, самавыяўлення, самарэгуляцыі і сацыялізацыі асобы, але і ўвасабленне культурных і гістарычных каштоўнасцей народа.
Мова таксама выступае асноўным механізмам этнагенезу (прыналежнасць пры нараджэнні да якой-небудзь нацыі), дзе за ёй замацоўваецца сігніфікатыўная функцыя, інакш кажучы, мова служыць знакам для нацыянальнай ідэнтыфікацыі.
Працэс авалодання дзіцём мовай вельмі складаны, што абумоўлівае патрэбу ў педагагічным кіраванні, заснаваным на грунтоўным навуковым псіхолага-педагагічным падыходзе. Унікальнасць і складанасць моўнай сітуацыі, якая характарызуецца функцыянаваннем у рэспубліцы беларуска-рускага блізкароднаснага білінгвізму, патрабуе пэўнай спецыфічнай арганізацыі выхавання і навучання дзяцей дашкольнага ўзросту ў адпаведнасці з неабходнасцю засваення дзвюх моў.
Авалоданне беларускай мовай у дзiцячым садку адбываецца у адпаведнасцi з вучэбнай праграмай дашкольнай адукацыi.
Вывучайце родную мову разам з намi!